Modalitățile de a influența asupra reputației organizației pot fi diferite. Cel mai adesea, pentru acest lucru sunt folosite sursele mass-media. Uneori este folosită publicitatea care conține informații neveridice despre produse concrete. Apărarea reputației profesionale se efectuează atât pe cale judiciară cât și extrajudiciară. Firma este în drept să ceară dezmințirea știrei false, de asemenea îi este oferit dreptul de a-și publica răspunsul în aceleași surse mass-media, în care au fost plasate informațiile defăimătoare.
Modalitățile de a influența asupra reputației organizației pot fi diferite. Cel mai adesea, pentru acest lucru sunt folosite sursele mass-media. Uneori este folosită publicitatea care conține informații neveridice despre produse concrete. Astfel de atentate asupra numelui bun al companiei sunt inacceptabile, iar legea prevede modalități de combatere cu ele. Pentru protejarea informațiilor se folosește brevetarea, normele drepturilor de autor, nedivulgarea secretelor comerciale, precum și toate celelalte metode .
Apărarea reputației profesionale poate fi efectuată atât pe cale judiciară, cât și extrajudiciară. Firma este în drept să ceară dezmințirea știrei false, de asemenea îi este oferit dreptul de a-și publica răspunsul în aceleași surse mass-media, în care care au fost plasate informațiile defăimătoare. De a realizarea dreptul la apărare este posibilă numai prin procedura civilă, deoarece răspunderea penală pentru astfel de acțiuni este prevăzută de lege numai pentru cetățeni.
Metodele de dezmințire
Un jurist cu experiență va ajuta la rezolvarea conflictelor legate de rezultatele activității intelectuale, brevete, embleme comerciale. Va asigura asistența juridică în pregătirea și însoțirea contractelor de licență sau a contractelor de transmitere a drepturilor. Apărarea reputației profesionale se face prin intermediul acțiunii în judecată de jurisdicție generală, arbitraj sau pe cale administrativă. De asemenea, difuzarea informației sau a publicității care defaimează reputația organizației, se suprimează de către organul antimonopol, care obligă ca contravenientul la lege să efectueze contra publicitate într-un termen indicat, prin același procedeu și modalitate ca și publicitatea necorespunzătoare protestată.
În procesul de apărare a reputației întreprinderii, pot exista, de cele mai multe ori, fapte care defaimează nu numai compania, ci și conducătorii acesteia, fondatorii. Pentru a nu se confrunta cu astfel de dificultăți, este mai bine de a construi anticipat o strategie pentru soluționarea litigiilor privind apărarea reputației profesionale.
Juriștii cu experiență vor contribui în mod corect la soluționarea litigiilor privind apărarea reputației profesionale. Juriștii vor participa direct la colectarea și înregistrarea documentară a probelor necesare. Deja de mult timp se folosesc metode încercate, care bine lucrează și legale pentru rezolvarea a astfel de conflicte. Din păcate, în Moldova și în multe alte țări din CSI, în linia de apărare, compensarea prejudiciului moral pentru o reputație profesională pierdută are doar semnificație simbolică. Anume din acest motiv, majoritatea surselor mass-media publică informații, luând în considerare numai profitul comercial, fără a ține cont de posibilele compensări, care ar putea fi plătite de ei înşişi în cadrul apărării reputației profesionale.