Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate poate depune cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic sau a unui paşaport simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu.
Aveți dreptul de paşaport CRDS în cazul în care sunteţi cetăţean român, dețineți un certificat de naștere care are atribuit un Cod Numeric Personal şi dacă:
Cererea pentru eliberarea paşaportului se depune doar personal.
După caz, persoanele care au dobândit cetățenia conform Articolului 11 al Legii Cetățeniei nr.21/1991 cu modificările ulterioare despre foştii cetăţeni români care au pierdut această cetățenie din motive neimputabile lor sau cărora le-a fost ridicată fără voia lor, precum şi pentru descendenţii de gradul I, II şi III ai acestora trebuie să prezinte dovada.
Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul Direcţiei Generale de Paşapoarte.
Atenție! Paşaportul simplu CRDS (pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate) poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 an, iar paşaportul simplu electronic este valabil 3 ani pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani şi 5 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 12 ani.
Taxele pentru pașaport
Unde se depune actele pentru obținerea pașaportului?
Puteţi solicita eliberarea unui paşaport în ţară, la oricare serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple, iar în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.
Vă puteți programa direct la epasapoarte.
Paşaportul simplu electronic se ridică de la serviciul public comunitar sau, după caz, de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate unde a fost depusă cererea ori, în funcție de situație, de la serviciul public comunitar sau de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate pentru care a optat solicitantul.
Paşaportul simplu electronic se ridică de către titular sau de către persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de acesta/aceasta printr-o procură specială autentificată.
NOTĂ:
- Actele de stare civilă ale cetăţenilor români eliberate de autoritaţile străine pot fi acceptate numai după efectuarea înscrierii sau transcrierii în registrele de stare civilă române, potrivit legii. De asemenea, actele de stare civilă trebuie să aibă înscris Codul Numeric Personal (CNP);
- În cazul în care există diferenţe între numele şi prenumele înscrise în documentele prezentate şi cele solicitate a fi înscrise în paşaportul simplu electronic sau paşaportul simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu, ca urmare a schimbării numelui sau prenumelui intervenite în străinatate, cererea poate fi acceptată numai după înscrierea menţiunii privitoare la această schimbare pe actul de stare civilă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Pentru întrebări și asistență juridică apelați aici