Din momentul depunerii cererii pentru obținerea Cetățeniei Române și până la aprobarea ei de Autoritatea Națională pentru Cetațenie există un termen legal, uneori depașit, de la caz la caz, în funcție de mai mulți factori care nu depind de voința noastră. Având în vedere că în această perioadă, care uneori poate depăși chiar și 1 an, se poate întâmpla ca starea civilă să modifice și actele pe care le-am depus la dosar, astfel încât acestea nu vor mai fi la zi. Iar în momentul când vom depune jurământul de credința vor exista neconcordanțe în date. Acesta este doar un caz în care este nevoie de completarea dosarului.
    1.  La cererea Autoritaților Române în timpul examinarii dosarului ar putea fi cerut de Comisia de Cetațenie să completați dosarul cu un act lipsă; în cazul unor neconcordanțe și alte cazuri. La adresa de domiciliu indicată veți primi o scrisoare recomandată unde va fi indicat un termen în care să prezentați un act, un certificat. În cazul în care nu vă veți conforma cererii, dosarul va fi suspendat.
    2.  Dupa cum am menționat mai sus, la efectuarea unor schimbări în actele de stare civilă, domiciliu, altele este nevoie de completat dosarul Dumneavoastră.
    3.  Există și alte situații, de exemplu dacă cunoașteți că la depunerea dosarului nu ați inclus toate actele, sunt neconcordanțe în date, alte circumstanțe, ar fi recomandat benevol să completați dosarul, pentru ca să nu intervină solicitări din partea Autorităților competente.
    4.  În cazul în care nu ați solicitat pentru un copil minor dobândirea cetățeniei cu un părinte, o puteți face prin completarea dosarului cu o cerere în scris, atașând toate actele necesare. Și, nu în ultimul rând, completarea este necesară când s-a născut un copil și doriți ca el să fie inclus în adeverința de cetățenie.
    5.  Alte situații.
Puteti completa cererea aici și depune personal cu titlul gratuit.
Nu solicitați servicii de la persoane neautorizate și nu uitați că Cetățenia Română este gratuită. Nimeni nu are influență asupra Autorităților competente să vă aprobe dosarul dacă nu va fi conformat Legii în vigoare.
La solicitarea Dumneavoastră, vă putem asigura asistența și consultanța juridică. SRL ,,Top Just” oferă siguranță și încredere, având în spate o experiență de peste 17 ani în domeniul juridic.
Programează o consultare în caz de necesitate aici
Petiția reprezintă o cerere, reclamație, sesizare scrisă, adresată de către un cetățean sau un grup de persoane unei autorități privind drepturi, interese personale sau publice.
Pentru ce avem nevoie de ele și când sunt necesare acestea ?
Indiferent de natura problemei care necesită a fi soluționată, fiecare cetățean are dreptul să se adreseze autorităților compentente cu o întrebare, cerere în scris pentru a primi un răspuns. Scopul fiind, desigur, soluționarea, revendicarea drepturilor pe care le avem de la o instituție anume, cum ar fi, de exemplu: primăria sau ANC, care poate să comunice unele informații despre dosar.
  Termeni. De regulă, termenul petițiilor este de 30 de zile de la data înregistrării, dar, în unele cazuri, se poate prelungi cu 15 zile.
  Important! Petiția nu poate fi anonimă.
  Date incluse în petiție. De obicei, orice petiție trebuie să conțină: numele, prenumele, adresa corespondenței la care se va expedia răspunsul. Petiția poate fi scrisă în mod liber, dar unele instituții de stat dețin și formulare tipizate. Orice petiție trebuie formulată corect în materie de natura problemei.
SRL „ Top Just” vă oferă ajutorul, la solicitarea Dumneavoastră. Pentru a primi răspuns la orice întrebare, vă rugăm să vă programați la sediul nostru aici