Paşaportul simplu electronic se eliberează, la cerere, cetăţenilor români care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate şi nu se află în una dintre situaţiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate.
a) cererea de obţinere a pașaportului;
b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;
c) permisul de şedere original al părinţilor/părintelui în care să fie inclus minorul ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile statului de reşedinţă, dacă minorul are cetăţenia acestuia etc.) în original.
d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original, dacă este cazul, în funcţie de vârstă, sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;
e) certificatul de naştere românesc în original;
f) certificatul de căsătorie românesc în original al părinţilor;
g) sentinţa de divorţ rămasă definitivă în original (în cazul părinţilor divorţaţi), din care să rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;
h) hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care se încredinţează minorul reprezentantului său legal care face cererea de eliberarea a paşaportului (pentru minorii sub 14 ani) sau care îşi exprimă acordul sub forma declaraţiei legalizate;
i) certificatul de deces românesc al părintelui, în original ( în cazul în care un părinte este decedat);
j) paşapoartele părinţilor în original / pentru spaţiul UE cărţile de identitate în original;
k) declaraţia de acord a părinţilor / părintelui / tutorelui / reprezentantului legal, după caz.
În cazul în care domiciliul părinților este diferit, este necesară declarația cu privire la domiciliul copilului!
Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul pasapoarte al Direcţiei Generale de Paşapoarte.
ATENŢIE!
Paşaportul simplu CRDS (pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate) poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 an, iar paşaportul simplu electronic este valabil 3 ani pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani şi 5 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 12 ani.
Taxele pentru pașaport
Unde se depune actele pentru obținerea pașaportului?
Puteţi solicita eliberarea unui paşaport în ţară, la oricare serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple, iar în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.
Vă puteți programa direct la epasapoarte.